Wednesday 19 December 2012

Imtihan ♥



Assalamualaikum ya akhi ya ukhti . salam ukhuwah fillah . khaifa haluki ? dalam erti kata , apa khabar ? ana harap semua khabar baik (: alhamdulillah , tapi tidak bagi ana , ehem ehem ,demam sedikit . tapi tidak mengapa . kita kena percaya , sesungguhnya sakit itu adalah penghapus dosa dosa kecil . wallahualam . alhamdulillah , ana diberi peluang sekali lagi untuk meng-update blog pada hari ini . alhamdulillah , tajuk yang akan di kongsikan ialah 'imtihan' . imtihan dalam erti kata lain ialah , peperiksaan (: seperti para readers tahu , hari ini bertarikh 19/12/2012 , bersamaan 5 safar 1434H , hari yang paling mendebarkan buat para para pelajara tingkatan 3 2012 . hari ini adalah hari pengambilan keputusan PMR mereka (: adik adik semua , hows result ? adakah ia cemerlang ? alhamdulillah . kepada yang cemerlang , ana ucapkan setinggi tinggi tahniah , anda berjaya membuat kedua dua ibu bapa anda gembira . alhamdulillah . kepada yang kurang cemerlang , percayalah kepada takdir , sesungguhnya Dia , yakni Allah SWT , telah menetapkan yang paling terbaik buat kalian semua . Dia Maha Merancang , sesungguhnya PerancanganNya adalah serba serbi sempurna . tiada satu pun cacat cela . Allahuakbar !!!  bagi yang cemerlang , kekalkan usaha anda semua untuk terus berjaya menuju menara gading . dan buat yang kurang cemerlang , balik rumah , muhasabah diri , fikirkan semula , sebab apa kita tidak seperti yang lain ? apa kesilapan yang sudah dilakukan ? fikir dan renungkan (: dan kita kena yakin pada diri ini satu hari , kita pasti dan mampu membuktikan kepada orang lain , gagal sekali tidak bermakna gagal selamanya . Allah sengaja meletakkan kita pada tahap dan pencapaian skrg kerana Dia mahu kita semua terus menerus berusaha . untuk pengetahuna sahabat sahabat semua , adik ana , juga salah seorang lepasan PMR . alhamdulillah , keputusan dia tidak la sebagus mana juga tidak seteruk mana . itulah hasil usahanya . kami semua dapat berkongsi kegembiraan bersama keluarga tersayang . alhamdulillah . Allah itu Maha Kaya . 
para sahabat semua , kita sebagai hambaNya , tugas kita adalah sentiasa berdoa , dan mendirikan solat sekiranya kita mahu mendapatkan apa yang diingini . kita inginkan keputusan yang cemerlang , tapi tiada usaha , tiada doa ? tidakkah konsep seorang pelajar , mukmin itu sudah lari ? nauzubillahiminzalik . Jika kita mahukan apa yang diingini , yang penting kita tunaikan dahulu apa yang diiniginkanNya Allah SWT (: jika niat kita ikhlas , in shaa Allah , segalanya akan dipermudahkan . sahabat fillah , mudah mudahan , kata kata ana dapat membangkitkan semangat anda semua untuk terus berusaha menuju ke arah matlamat yang ingin dituju . in shaa Allah , segalanya pasti terjawab kelak (: yang penting , USAHA , DOA dan TAWAKAL ! 
ana harap , sahabat semua dapat sesuatu yang bermanfaat selepas membaca entry ana (: BITTAUFIQ WANNAJAH FIL IMTIHAN sahabat akhi dan ukhti (: semoga kita semua terus berusaha untuk mencapai kejayaan di dunia dan akhirat kelak (: wallahualam . 


No comments:

Post a Comment